وقتی وارد فضایی می شوید که چراغی ندارد و تاریک مطلق هست. هیچ برداشتی از آن فضا ندارید. هر حرکتی در آن فضا انجام می شود، می تواند درست باشد و یک حرکت رو به جلو محسوب شود و یا با احتمال بیشتر یک حرکت کاملا زیان ده باشد. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که من تمام نکات کسب و کارهای آنلاین را بلدم.
الان چه کسی می تواند ادعا کند که « اسنپ » و « تپسی » در واقع دشمن هم هستند، یا اینکه اصلا شاید یک شرکت باشند. همه شکایت تپسی علیه اسنپ را شنیدند ولی بارها دیدیم خبرهای رپورتاژی که همزمان توسط اسنپ و تپسی داده شده اند. آیا این دو تا در اصل یکی هستند و هدفشان این هست که رقیب نداشته باشند یا دو تا هستند و رقیب سرسخت هم هستند؟
چند درصد از استارت آپ ها در دست سرمایه گذاران خارجی هست؟ چه افرادی نقش آفرینان اصلی کسب و کارهای آنلاین هستند؟ شبکه ارتباطی استارت آپ ها با یکدیگر به چه صورت است؟ آیا استارت آپ هایی که بعدا با یکدیگر ادغام می شوند، از اول جدا از هم بودند یا از اول یک شرکت بودند؟
خیلی ها اصرار دارند که استاد همه چی دان هستند و نیازی به دانش ندارند. در صورتی که به قول مدیر عامل میوه دات کام؛ « صحنه استارت آپی صحنه خطرناکی است. » صحنه ای که اغلب بالای 98 درصد احتمال شکست در آن وجود دارد.
قطعا گوش کردن و فراگیری دانش خیلی خیلی سخت هست. سمینار رقابت های استارت آپی یک شعار دارد و آن هم اینکه « باید بدانید. » باید بدانید که بیش از 560 استارت آپ مشابه اسنپ در کشور داریم. باید بدانید که نزدیک 30 استارت آپ میوه آنلاین داریم و باید بدانید که بیش از 50 استارت آپ خشک شویی آنلاین داریم.
باید بدانید که اگر ایده شما جذاب نباشد، شکست حتمی است. باید بدانید که بقیه استارت آپ ها چه کرده اند و باید بدانید که در شرایط فعلی اقتصادی چگونه قدم بردارید. / دکتر محمد جعفرآباد
دانش مهم ترین گام برای رشد و ارتقاء است.
با ارسال کلمه "ForVend" به 09384405469 از آخرین برنامه های سمینار رایگان رقابت های استارت آپی مطلع شوید.