X

اخبار استارت آپ ها | خبرهای استارت آپی | Startups News

اخبار استارت آپ ها
سمینار رقابت های استارت آپی میوه آنلاین برگزار شد.

سمینار رقابت های استارت آپی میوه آنلاین برگزار شد.

نهمین دوره از سمینارهای رقابت های استارت آپی دانشگاه شمسی پور به موضوع میوه آنلاین پرداخت.

سمینار رقابت های استارت آپی میوه آنلاین برگزار شد.

نهمین دوره از سمینارهای رقابت های استارت آپی دانشگاه شمسی پور به موضوع میوه آنلاین پرداخت. در این حوزه بیش از 18 استارت آپ در ایران وجود دارند که برخی از آنها صرفا در تهران، برخی دیگر صرفا در شهرستان و برخی در تهران و یک یا چند شهر دیگر فعالیت می کنند. باید در نظر داشت که میوه آنلاین خدمتی لجستیک است و مشابه بیمه آنلاین قابلیت گستردگی در همه شهرها در یک مرحله را ندارد. از طرفی دیگر میوه کالایی با زمان ماندگاری کوتاه و عدم امکان برگشت پذیری است که همه این ها باعث می شوند تا فعالیت استارت آپ های این حوزه دچار چالش شوند.

گستردگی بازار میوه کم نیست و همین سبب می شود تا تمایل به راه اندازی این استارت آپ ها در شهرستان ها، همزمان با تهران افزایش یابد. مساله ای که در خشک شویی آنلاین آنچنان که باید، نمود پیدا نکرده است. پراکندگی میوه آنلاین در شهرهای کشور خیلی بیشتر از استارت آپ لجستیکی مثل خشک شویی یا کارواش آنلاین است و البته این پراکندگی شهری در سطح خیلی پایین تری نسبت به تاکسی آنلاین وجود دارد. سختی هایی که در گردشگری یا بیمه آنلاین جود دارند، بدلیل ارتباط داشتن مستقیم با محصول در میوه آنلاین چند برابر شده و تجربه نشان داده است که هر  استارت آپ میوه یا باید رشد کنند و یا تعطیل گردد. باید در نظر داشت بازار میوه آنلاین اگرچه زیبا، متنوع و خوش مزه است، ولی اصلا  دلرحم نیست و اگر استارت آپ میوه ای نتواند پیروز شود، قطعا شکست خواهد خورد و حالت بینابینی برایش متصور نیست و به قول مدیر عامل میوه دات کام، صحنه، صحنه خطرناکی است.

محمد واعظی نژاد مدیر استارت آپ مهمانو در سمینار رقابت های استارت آپی گفت: مجموعه مهمانو استارت آپی است که توانسته است تا با طراحی بسته های پذیرایی، مردم را در بهتر برگزار شدن مهمانی هایشان یاری رساند. وی افزود: مردم و شرکت ها می توانند تا با مراجعه به وبسایت مهمانو، بسته میوه و پذیرایی خود را متناسب با سلیقه و بودجه خود انتخاب کنند. مهمانو در زمان دلخواه بسته های پذیرایی شکیل را برایشان ارسال می کند. قیمت های مناسب در مقایسه با تنوع و کیفیت بالای محصولات و بسته بندی خاص از مزایای رقابتی استارت آپ پذیرایی میوه مهمانو می باشند.

مدیرعامل پکتو گفت: دغدغه اول گروه پکتو بسته پذیرایی نبود و اولیه مساله ما عدم برخورداری دبستانی ها از تغذیه مناسب بود و شاید ریشه بسیاری از مشکلات سنین بزرگسالی از تغذیه نادرست دوران مدرسه باشد. وی افزود: ما با نام مجموعه نون و القلم در همین راستا با مدارس زیادی از طریق تیم مشاوره و بازاریابی مذاکره کردیم و مساله اصلی تفاوت ذائقه بین دانش آموزان بود. وی گفت بر همین اساس مجموعه خود را به پکتو تغییر دادیم و فیلد کاری تا حدودی بر روی حل این مساله متمرکز شد.

مدیرعامل استارت آپ ای میوه نیز گفت: تحویل رایگان در تهران و رشت حتی برای خرید یک بسته میوه، مهم ترین مزیت این مجموعه است. ایشان افزودند: فرآیند قیمت گذاری در شهرهای مختلف برای محصولات کمی پیچیده است. تنوع بیش از دویست محصول کشاورزی، تحویل محصولات با کیفیت و بدون دورریز ( به گواه مشتریان)، اپلیکیشن اندروید فعال وابسته به سایت، تنوع ارائه محصولات در قالب بسته ها و سبدهای متنوع در مناسبت ها و قراردادهای متنوع با ادارات و شرکت ها از جمله دست آوردهای این مجموعه می‌باشند.

علی هوشمند بنیانگذار میوه دات کام گفت: میوه دات کام اولین فروشگاه اینترنتی میوه، سبزیجات و خشکبار است که با هدف ارائه محصولات همراه با ضمانت کیفیت و قیمت مناسب با امکان تحویل در آدرس  دلخواه مشتری در تمام نقاط تهران  توانست در بین پنج سایت برتر تخصصی درجشنواره وب سال 1396انتخاب شود . از زمان شروع فعالیت میوه دات کام در آذر 1395توانستیم توزیع را در تمام مناطق تهران با تحویل میوه در کمتر از 3 ساعت انجام دهیم. همچنین انواع میوه های خرد شده دربسته بندی های مناسب ، دسته گل های  میوه ای برای  مناسبت های  خاص و بسته های  سفارشی از پیش آماده شده برای مهمانی ها و مراسم ها و حتی  بسته های سرماخوردگی جزو ایده های متفاوت میوه دات کام بوده است در حال حاضر بهبود سیستم توزیع میوه از مزرعه تا محل مصرف از اهداف ما میباشد.

باریکلو مدیر فروش و اجرایی میوه پلاس نیز گفت: تیم ما نزدیک به یک سال است که فعالیت خود را بطور عملیاتی آغاز کرده است و مزیت این مجموعه تحویل درب منزل با کیفیت دستچین است. وی گفت: ثبت سفارش میوه برای 2 روز بعد، از جمله امکانات میوه پلاس است، که با توجه به نواسانات قیمت امکان افزایش این بازه وجود ندارد. وی گفت: مشتریان این دغدغه را دارند که که بتوانند سبد خرید خود را در یک فروشگاه کامل کنند، که در میوه پلاس این امکان را دارند تا تمام محصولاتی که تصور می کنند را در یک فروشگاه پیدا کنند.

مدیر فروش و اجرایی میوه پلاس گفت: قیمت ما نسبت به بازار هدف، 20 تا 10 درصد پایین تر است. وی گفت: ما هم به صورت تکی و هم عمده فروش داریم ولی فعلا ضریب فروش برای خرید های عمده به صورت سیستمی تعریف نشده است و دوستانی که خریدهای مکرر عمده دارند(مثل بیمارستان ها، شرکت ها، رستوران ها و مغازه ها)، می توانند با تماس با مجموعه ما یک ضریب تخفیف پلکانی را درخواست دهند. وی گفت: استارت آپ ها می توانند محصولات کشاورزی را پیش خرید کنند. وی افزود: استارت آپ ها می توانند ذائقه مردم را تغییر دهند و ما در همین راستا در مجموعه خودمان در کنار پرتقال درشت و مجلسی، پرتقال سم نخورده ارگانیک را قرار می دهیم و انتخاب آن را به خود مشتری داده ایم. وی افزود: در مورد میوه کیوی میوه ارگانیک درجه یک را قرار دادیم که مردم را به سمت مصرف محصولات سالم تشویق کنیم.

محمد نظامیان مدیرعامل استارت آپ میوچه نیز در سمینار رقابت های استارت آپی گفت: میوچه مانند سایر استارت آپ های میوه ای است، اما با دغدغه ای متفاوت تر. وی گفت: ما درصدد هستیم تا با داشتن بانک اطلاعاتی مناسبی از بازار تقاضا و با شناخت دقیق نیاز مشتریان، فضا را به سمتی ببریم تا با برقراری ارتباطی مستقیم بین کشاورز و مصرف کننده، علاوه بر حذف واسطه ها، از تولیدهایی که دورریز می شوند جلوگیری کنیم. نظامیان گفت: می توان یک فروشگاه داشت به وسعت یک سایت و در همان سایت خدمت دهی را به وسعت یک کشور داشت.

سیب زمینی می کارند، فروش نمی رود، دور می ریزند، گندم می کارند، واردات می شود...

مدیر عامل میوچه با بیان این مشکلات در حوزه کشاورزی گفت: برای برنامه ریزی به اطلاعات دقیق نیاز داریم و در حال حاضر بدلیل نبود آمار کافی هدر رفت محصولات داریم. وی گفت: با داشتن اطلاعات دقیق می توان مصرف، تولید و واردات را شناسایی کرد و با داشتن اطلاعات دقیق، کشاورزان محصولی که نیاز نیست را تولید نکنند.

خدمات پس از فروش در میوه آنلاین ها:

مدیر عامل ای میوه گفت: مشتریان می توانند در لحظه تحویل میوه، آن را کنترل کنند و در صورت عدم رضایت میوه را از سرویس ارسال میوه تحویل نگیرند. وی گفت: برای میوه امکان بازگشت چند روزه وجود ندارد . با توجه به دوام کوتاه میوه مشتری می تواند در لحظه تحویل و در صورت عدم رضایت از کیفیت آن را بازگشت دهد. وی افزود: امکان پرداخت هزینه در محل نیز در ای میوه وجود دارد.

مدیر میوچه گفت: ما ضمانت برگشت داریم. اما درباره مواد غذایی شرایط سختی در قانون برای برگشت وجود دارد و طبق ضوابط اینماد، برگشت محصولات بهداشتی، دارویی و غذایی امکان پذیر نیست و در صورت بازگشت قابلت استفاده مجدد نخواهیم داشت. اما پیش آمده است که مشتری از محصول ناراضی بوده است که در این شرایط یا تعویض کرده ایم و یا هزینه بازگردانده شده است.

مدیر میوه پلاس نیز گفت: مشتریان در صورت عدم رضایت از محصول، می توانند با ارسال عکس، کل یا بخشی از هزینه بار را پس بگیرند.

مدیر عامل پکتو نیز گفت: خط قرمز ما در مجموعه کسب و کاریمان حفظ کیفیت است و خدا را شکر تا به حال مورد مرجوعی نداشته ایم. وی گفت: مشتریان می توانند یک پک نمونه را قبل از مراسم های خود دریافت کنند، تا برای درخواست تعداد بالا مشکلی نداشته باشند.

رقابت بیش از 18 استارت آپ میوه آنلاین

مدیرعامل میوه پلاس گفت: رقابتی بین دوستان نیست و صرفا در شهر تهران بقدری مصرف داریم که اگر 10 استارت آپ همزمان فعالیت کنند، باز هم تداخلی در فروش نخواهیم داشت و بازار همه دوستان جریان خواهد داشت. وی گفت: آنلاین ها رقیب ما نیستند و رقبای ما فعالان بازار سنتی هستند.

مدیر عامل پکتو گفت: درباره رقبا باید بگوییم که بازار گسترده ای داریم و اطلاعات کافی از رقبا نداریم. بازار رقابتی منتهی به پیشرفت همه می شود. وی گفت: ما برخی از ایده های خود را با الگوبرداری از رقبا می گیریم. وی گفت: حس رقابت و منحصر به فرد نبودن عامل پیشرفت است و قدرت ارتقاء را برای استارت آپ ها مهیا می سازد و نتیجه بازار رقابتی توسعه کسب و کارها خواهد بود.

مطلب قبلی مقایسه خشکشویی های آنلاین تهران در سمینار رقابت های استارت آپی
مطلب بعدی سود آور یا خطرناک بودن بازار سرمایه گذاری میوه آنلاین
Print
7031 رتبه بندی این مطلب:
4/5

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

فهرست استارت آپ ها

انتخابگر پوسته